VORMSELCATECHESE IN LOURDES

Deze keer was het een speciale keer want we gingen namelijk niet meteen naar de kerk maar we spraken af bij het Lourdesbos. Iedereen kwam aan op de parking van het Hotel de Lourdes. We wandelden naar het Lourdesbos waar we begonnen met de geloofstocht. Tijdens de geloofstocht keken we naar verschillende houten hokjes over een bepaald onderwerp zoals: Genade. Na de tocht gingen we kijken naar de grot van Maria. Elk kind mocht een kaars aansteken voor iemand en we baden nog vijf minuten. Tot slot maakten we nog een wandeling langs de bedankingsplaatjes voor Maria en we wandelden terug naar de Sint-Bernadettekerk waar we afsloten met een mooie misviering.

Zita

BEZOEK AAN BUURTWERK

Zondag 20 maart brachten we een bezoek aan Buurtwerk. Daar vertelden vrijwilligers ons hoe zij te werk gaan voor het maken en uitdelen van voedselpakketten. In de eucharistie ging het over geduld hebben. Ook de eerstecommunicantjes waren aanwezig. Naar aanleiding van de oorlog in Oekraïne hebben we een Oekraïnsch lied gezongen. Een echte tongbreker.

Louise De Paepe