Op zondag 15 oktober kwamen we voor de tweede keer samen in de kerk. Alle 19 vormelingen waren aanwezig en het zonnetje scheen binnen.

In het begin moest elke vormeling een beetje uitleg geven over zijn of haar voornaam. Elk mocht ook de reden vertellen waarom de ouders voor die naam gekozen hadden. We moesten allemaal een foto van onszelf meebrengen; die zal opgehangen worden in de kerk.

Daarna werden we in 3 groepen verdeeld en konden we met onze ouders iets meer leren over de verschillende onderdelen van de eucharistieviering en de momenten in het het kerkelijk jaar. Het was leuk, omdat de catechisten dit enthousiast vertelden en omdat onze ouders ons mochten meehelpen.

Hierna kregen we wat uitleg over de lezingen die tijdens de mis zouden voorgelezen worden, zodat we ze wat beter zouden snappen.

We kregen ook onze vaste plaats voor in de eucharistieviering vanaf nu.

We hebben tijdens de mis verschillende liedjes meegezongen. De pastoor zong ook een mooi lied en begeleidde dit op zijn gitaar.

Ik volg zelf ook gitaarles en ben aan het twijfelen of ik tijdens het vormsel ook iets zou spelen. Ik mocht vandaag tijdens de mis wel al iets voorlezen.

Binnen enkele weken komen we voor de derde keer samen.

Groeten,

Lauren