Zondag 4/2 werden we om 9.30u in de Nova Kring (St. Bernadettestraat) verwacht en niet in de kerk deze keer.

Nadine is voorzitter van buurtwerk in onze parochie en gaf ons een woordje uitleg wat buurtwerk juist doet en hoe hun werking in elkaar zit. Ook mochten we de lokalen bezoeken waar de voedselbedeling plaatsvindt.

Buurtwerk is er voor mensen te ondersteunen die door omstandigheden in een financiële moeilijke situatie zitten. Zij mogen 1 keer per maand bij de mensen van buurtwerk komen om voedsel op te halen. Soms zijn er ook kleren of enkele andere producten te verkrijgen.

De voeding die uitgedeeld wordt in de buurtwerking, wordt door vrijwilligers opgehaald in een depot waar alles eerst verzameld wordt.

Dat depot krijgt het voedsel om uit te delen via 2 kanalen, nl een stuk van overschotten en producten die op de rand van de houdbaarheid staan (van de grote ketens). Maar de Europese gemeenschap sponsort ook een stuk van de voeding voor de voedselbanken. Dit onder een eigen label en niet voor de verkoop (zoals pasta, ontbijtgranen,). Aanvullend dus bij de overschotten. Om op deze manier aan voldoende voedsel te geraken voor alle gezinnen te helpen.

Tussendoor was er nog een doe-activiteit. Iedereen mocht een steen schilderen in een vrolijk kleurtje. Die steen gaan we nog nodig hebben op ons vormsel. Verrassing…want we weten zelf nog niets meer.

Om 11.00u werden we in de kerk verwacht voor de gezinsviering. Ook de kindjes die hun eerste communie doen dit jaar waren erbij.

Het was een mooie viering, we werden gezegend door de priester, hebben gezongen…. En als leuke afsluiter kregen we allemaal poffertjes. Zou lichtmis hiermee iets te maken hebben? Of krijgen we dit nu elke keer?

Amber en Britt Van Loo